საიტი მუშაობს სატესტო რეჟიმში

(ძველი ვერსია)
eng
facebook
youtube
twitter icon
linkedin icon

განათლების ფსიქოლოგიის ინსტიტუტი

ინსტიტუტში გაერთიანებულია 6 პროფესორი:

მზია წერეთელი

ია აფთარაშვილი

მანანა მელიქიშვილი

ნინო ლაბარტყავა

სოფიო თევდორაძე

ნატო ასათიანი

ინსტიტუტის მიზანია  

ინდივიდის განვითარების, სწავლისა და სოციალიზაციის პროცესების, მათ საფუძვლად მდებარე მექანიზმების შესახებ სასწავლო კურსების შექმნა და განვითარება;

სწავლა-სწავლების ფსიქოლოგიური მექნიზმების და ეფექტიანი დიზაინების შესწავლა, აგრეთვე, ამ პროცესში ჩართული პიროვნული, სოციალური, ემოციური, ინსტიტუციონალური და გარემოს  ფაქტორების კვლევა;

განათლების ფსიქოლოგიის თანამედროვე მიღწევების განათლების პოლიტიკიასა და პრატიკაში ინპლიმენტაციის მხარადაჭერა.

მიზნების განხორციელებას ინსტიტუტი ახდენს შემდეგი გზებით:

  1. სწავლა-სწავლების პროცესის და  კონსტრუქტების კვლევა, საკვლევი ინსტრუმენტების ადაპტირება;
  2. საგანმანათლებლო პროგრამების, მოდულებისა და პროექტების დაგეგმვასა და განხორციელებაში კონსულტირება, აგრეთვე შეფასება და მონიტორინგი;
  3. სფეროში არსებული უახლესი სამეცნიერო ლიტერატურისა და საერთაშორისო პრაქტიკული გამოცდილების შესწავლა, განხილვა  და ქვეყანაში არსებულ გამოწვევებზე მორგება;
  4. განათლების ფსიქოლოგიის სფეროთი დაინტერესებულ ყველა მხარესთან თანამშრომლობა, კონსულტირება და რეკომენდაციების გაცემა;

ინსტიტუტის ბაზაზე მოქმედებს სამაგისტრო და სადოქტორო პროგრამები

სამაგისტრო პროგრამა: “ განათლების ფსიქოლოგია და კვლევა”

სადოქტორო პროგრამა: “განათლების ფსიქოლოგია”

ინსტიტუტის პროფესურა ფარავს ისეთ კვლევით საკითხებს, როგორებიცაა:
 

სწავლა -სწავლების პარადიგმები, Whole child კონცეფცია, ინკლუზიური განათლება; ფორმალური და არაფორმალური სწავლა-სწავლების პრინციპები;

მოზრდილთა სწავლა -სწავლება, უწყვეტი განათკლების საგანამანთლებლლო და ფსიქოლოგიური კონცეფცია;

სწავლის მიზნები, აკადმიური მე კონცეფცია, აკაემიური მიღწევა და მისი ეტაპები, თვითრეგულაცია; თვითმართული სწავლა

სწავლა-სწავლების დიზაინი, სწავლების სტილი და ინდივიდუალური თავისებურებები;

ცოდნნის სტრუქტურა  და სწავლის პროცესი; სიღრმისეული სწავლება; სწავლა-სწვალების კულტურული, ეთნიკური და გენდერული კვლევები. მშობელთა/თემის ჩართულობა;

აკადემიური  კეთილდღეობა, ემოცია და სწავლა, მოტივაცია და სწავლა; თვითეფეტიანობა; სოციალიზაცია, როგორც სწავლის პროცესი;

კოგნიტური პროცესები სწავალა-სწავლების პროცესში, კრიტიკული აზროვენება და მისი კომპონენტები; ინტელექტი და გამოცდილება; მეტაკოგნიცია; კომპონნეტური უნარები;

განათლების კვლევები და გაზომვების კონცეფცია

შეფასების დიზაინები და მთავარი კონსტრუქტები; ავთენტური შეფასება; ცვლილებების შეფასება; ალტერნატიული შეფასება