Website is working in a trial mode

(Old version)
geo
facebook
youtube
twitter icon
linkedin icon

სად საქმდება ყოველწლიურად თსუ-ის პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამების კურსდამთავრებულთა 60 %?

მაია ტო­რა­ძე

 

თბი­ლი­სის სა­ხელ­მწი­ფო უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტის პრო­ფე­სი­ულ სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პროგ­რა­მებ­ზე სწავ­ლა 1 ნო­ემ­ბერს და­იწყე­ბა. შე­ფა­სე­ბი­სა და გა­მოც­დე­ბის ერ­ოვ­ნუ­ლი ცენ­ტრის მი­ერ ტეს­ტი­რე­ბის სა­ფუძ­ველ­ზე შერ­ჩე­ულ აბ­იტ­ური­ენ­ტებს 18–26 სექ­ტემ­ბერს უკ­ვე თსუ პრო­ფე­სი­ული გა­ნათ­ლე­ბის ცენ­ტრში ჩა­უტ­არ­დე­ბათ მო­ტი­ვა­ცი­ური გა­სა­უბ­რე­ბა და სტუ­დენ­ტებს სა­შუ­ალ­ება ექ­ნე­ბათ 1 ნო­ემ­ბრი­დან მი­იღ­ონ გა­ნათ­ლე­ბა.

 

თსუ-ში ამ ეტ­აპ­ზე სწავ­ლა მიმ­დი­ნა­რობს ორ ლო­კა­ცი­აზე – თბი­ლის­სა და ქუ­თა­ის­ში. სულ ფუნ­ქცი­ონ­ირ­ებს 21 პროგ­რა­მა, მათ შო­რის: ბა­გა-ბა­ღის აღ­მზრდე­ლი პე­და­გო­გი – მე-5 სა­ფე­ხუ­რი (თბი­ლი­სი, ქუ­თა­ისი); სა­ქარ­თვე­ლოს კულ­ტუ­რუ­ლი მემ­კვიდ­რე­ობ­ის გი­დი — მე-5 სა­ფე­ხუ­რი (თბი­ლი­სი); ტუ­რო­პე­რა­ტო­რი — მე-5 სა­ფე­ხუ­რი (თბი­ლი­სი); შემ­ფა­სე­ბე­ლი — მე-5 სა­ფე­ხუ­რი (თბი­ლი­სი, ქუ­თა­ისი); სა­ბიბ­ლი­ოთ­ეკო საქ­მე — მე-4 დო­ნე (თბი­ლი­სი); სა­ოფ­ისე საქ­მე — მე-4 დო­ნე (ქუ­თა­ისი); სატ­ვირ­თო გა­და­ზიდ­ვე­ბის ლო­გის­ტი­კა — მე-4 დო­ნე (ქუ­თა­ისი); სა­ბა­ჟო საქ­მე — მე-5 დო­ნე (თბი­ლი­სი, ქუ­თა­ისი); ბუ­ღალ­ტრუ­ლი აღ­რიცხვა — მე-5 დო­ნე (თბი­ლი­სი, ქუ­თა­ისი); სა­ფი­ნან­სო სერ­ვი­სე­ბი — მე-3 დო­ნე (თბი­ლი­სი, ქუ­თა­ისი); ღო­ნის­ძი­ებ­ის ორ­გა­ნი­ზე­ბა — მე-4 დო­ნე (თბი­ლი­სი, ქუ­თა­ისი); სა­ოფ­ისე საქ­მე — მე-4 დო­ნე (თბი­ლი­სი); სკო­ლამ­დე­ლი აღ­ზრდა — მე-5 დო­ნე (თბი­ლი­სი, ქუ­თა­ისი); სა­ბიბ­ლი­ოთ­ეკო საქ­მე — მე-4 დო­ნე (ქუ­თა­ისი).

 

რო­მე­ლი პროგ­რა­მე­ბია წელს ყვე­ლა­ზე მოთხოვ­ნა­დი და რა პერ­სპექ­ტი­ვებს უს­ახ­ვთ სტუ­დენ­ტებს თსუ-ის პრო­ფე­სი­ული გა­ნათ­ლე­ბის პროგ­რა­მე­ბი, გვე­სა­უბ­რე­ბა ცენ­ტრის ხელ­მძღვა­ნე­ლი კა­ხა­ბერ ჭე­იშ­ვი­ლი:

 

— რო­გორ იწყე­ბა სას­წავ­ლო წე­ლი პრო­ფე­სი­ულ პროგ­რა­მებ­ზე და რა სი­ახ­ლე­ებია წელს სტუ­დენ­ტთა შერ­ჩე­ვის თვალ­საზ­რი­სით?

 

— წელს გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტრომ შეც­ვა­ლა მიდ­გო­მა და შერ­ჩე­ვა, ცენ­ტრა­ლი­ზე­ბუ­ლი წე­სის ნაც­ვლად, ჩვენ გვან­დეს. ანუ იმ­ის­ათ­ვის, რომ კო­ლე­ჯებს და სხვა სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბებს, სა­დაც ხორ­ცი­ელ­დე­ბა პრო­ფე­სი­ული პროგ­რა­მე­ბი, ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით მე­ტი ავ­ტო­ნო­მია ჰქო­ნო­დათ, მოგ­ვე­ცა უფ­ლე­ბა, რომ თა­ვად შე­ვარ­ჩი­ოთ აპ­ლი­კან­ტე­ბი და ჩვენ­თვის შე­სა­ფე­რი­სი სტუ­დენ­ტე­ბი ე.წ. მო­ტი­ვა­ცი­ური გა­სა­უბ­რე­ბის შე­დე­გად.

 

ჩვენ ორ ლო­კა­ცი­აზე — თბი­ლის­სა და ქუ­თა­ის­ში ვა­ხორ­ცი­ელ­ებთ პრო­ფე­სი­ულ-სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პროგ­რა­მებს. ქუ­თა­ის­ში 1-11 სექ­ტემ­ბერს მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და მო­ტი­ვა­ცი­ური გა­სა­უბ­რე­ბე­ბი ხუთ პრო­ფე­სი­ულ-სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პროგ­რა­მა­ზე, ხო­ლო თბი­ლის­ში — შე­ფა­სე­ბი­სა და გა­მოც­დე­ბის ერ­ოვ­ნუ­ლი ცენ­ტრი ჯერ კი­დევ ატ­არ­ებს ტეს­ტი­რე­ბას, ვი­ნა­იდ­ან პრო­ფე­სი­ულ პროგ­რა­მებ­ზე მა­ღა­ლი კონ­კურ­სი იყო და არ გვქონ­და რე­სურ­სი — ამ­დენ მსურ­ველს გავ­სა­უბ­რე­ბო­დით. გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტრომ გა­ით­ვა­ლის­წი­ნა პროგ­რა­მე­ბის კონ­კუ­რენ­ტუ­ნა­რი­ან­ობა და ას­ეთი წე­სი და­ად­გი­ნა: ცენ­ტრა­ლი­ზე­ბუ­ლად ხდე­ბა ტეს­ტი­რე­ბა სა­ბა­ზო უნ­არ­ებ­ის ტეს­ტით და ვინც 60%-იან ზღვარს გა­და­ლა­ხავს, იმ აპ­ლი­კან­ტებს უკ­ვე თა­ვად გა­ვე­სა­უბ­რე­ბით და შე­ვარ­ჩევთ სტუ­დენ­ტებს.

 

— რამ­დენ პროგ­რა­მა­ზე იყო მი­ღე­ბა წელს?

 

— სულ 12 პროგ­რა­მა­ზე იყო მი­ღე­ბა. აქ­ედ­ან მო­ტი­ვა­ცი­ური გა­სა­უბ­რე­ბა მხო­ლოდ რვა პროგ­რა­მა­ზე ჩა­ტარ­დე­ბა, მე­ხუ­თე სა­ფე­ხუ­რის უმ­აღ­ლეს პროგ­რა­მებ­ზე კი (ას­ეთი ოთხია) შერ­ჩე­ვას შე­ფა­სე­ბი­სა და გა­მოც­დე­ბის ერ­ოვ­ნუ­ლი ცენ­ტრი ატ­არ­ებს. ანუ ჩვენ შე­ვარ­ჩევთ მე­სა­მე და მე­ოთხე დო­ნის სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პროგ­რა­მებ­ზე მოხ­ვედ­რის მსურ­ვე­ლებს.

 

— წელს რო­მე­ლი პროგ­რა­მე­ბია ყვე­ლა­ზე მოთხოვ­ნა­დი?

 

— ყვე­ლა­ზე მა­ღა­ლი მოთხოვ­ნა იყო ღო­ნის­ძი­ებ­ის ორ­გა­ნი­ზე­ბა­ზე, რო­მელ­ზეც პირ­ვე­ლი მი­ღე­ბა შარ­შან გა­მოცხად­და. ეს გახ­ლავთ მე­ოთხე სა­ფე­ხუ­რის პროგ­რა­მა და მას­ზე მა­ღა­ლი კონ­კურ­სი იყო თბი­ლის­შიც და ქუ­თა­ის­შიც. ას­ევე დი­დი მოთხოვ­ნა იყო სხვა პროგ­რა­მებ­ზე, რო­გო­რი­ცაა სა­ბუ­ღალ­ტრო საქ­მე, სა­ოფ­ისე საქ­მე, სკო­ლამ­დე­ლი აღ­ზრდის პროგ­რა­მა, ფი­ნან­სუ­რი სერ­ვი­სე­ბის პროგ­რა­მა და ა.შ.

 

— ვინ ხელ­მძღვა­ნე­ლობს სწავ­ლე­ბის პრო­ცესს პრო­ფე­სი­ულ სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პროგ­რა­მებ­ზე, რო­გორ ხდე­ბა პე­და­გო­გე­ბის შერ­ჩე­ვა?

 

— ჩვე­ნი პე­და­გო­გე­ბი არი­ან ძი­რი­თა­დად თსუ-ის სხვა­დას­ხვა ფა­კულ­ტე­ტი­დან, ჩარ­თუ­ლი გვყავს, მა­გა­ლი­თად, ეკ­ონ­ომ­იკ­ის და ბიზ­ნე­სის ფა­კულ­ტე­ტი (სა­ბუ­ღალ­ტრო, სა­ფინ­სან­სო საქ­მის პროგ­რა­მა­ზე). სა­ოფ­ისე საქ­მეს უძ­ღვე­ბა თსუ-ის კან­ცე­ლა­რია, ხო­ლო ღო­ნის­ძი­ებ­ებ­ის ორ­გა­ნი­ზე­ბას — პი­არ­ის დე­პარ­ტა­მენ­ტი. გარ­და ამ­ისა გვყავს მოწ­ვე­ული პრო­ფე­სი­ონ­ალ­ები ბან­კი­დან, ტე­ლე­ვი­ზი­იდ­ან და ა.შ.

 

— რო­გო­რია და­საქ­მე­ბის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი – რამ­დე­ნად წარ­მა­ტე­ბით საქ­მდე­ბი­ან თქვე­ნი კურ­სდამ­თავ­რე­ბუ­ლე­ბი სხვა­დას­ხვა პო­ზი­ცი­აზე?

 

— ჩვენ ყო­ველ­წლი­ურ­ად ვა­კე­თებთ სტა­ტის­ტი­კას, გვყავს კა­რი­ერ­ის მე­ნე­ჯე­რი, რო­მე­ლიც ამ­ას სწავ­ლობს. მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი საკ­მა­ოდ მა­ღა­ლია – ჩვე­ნი კურ­სდამ­თავ­რე­ბუ­ლე­ბის და­ახ­ლო­ებ­ით 60% მუ­შა­ობს. გარ­და ამ­ისა, აქ უკ­ვე და­საქ­მე­ბუ­ლე­ბიც მო­დი­ან სას­წავ­ლებ­ლად და კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის ას­ამ­აღ­ლებ­ლად.

 

გვყავს კონ­კრე­ტუ­ლი დამ­საქ­მებ­ლე­ბიც, მა­გა­ლი­თად, ბა­გა-ბა­ღე­ბი, ას­ევე სა­ქარ­თვე­ლოს ბან­კი, სა­ბა­ჟო… ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბა გვაქ­ვს ჩვე­ნი უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტის ჩა­ის სახ­ლთან, წარ­მო­ებ­ას­თან, სა­დაც სტუ­დენ­ტე­ბი პრაქ­ტი­კას გა­დი­ან.