Program name:
Educational Psychology
Program authors:
Professor Mzia Tsereteli
Qualification awarded:
Doctor of Psychology
Language of Instruction:
Georgian
Improvement of the quality, relevance and availability of education and science is one of the key challenges persisting in the sphere of education and science of Georgia. Thus, the purpose of the education system is not only to train highly skilled staff meeting market requirements and educate responsible citizens respecting democratic values, but also to develop the learning/teaching methods and other components so as the education system ensures utmost development of pupil and student capabilities and skills.
Training the staff in line with labor market requirements and strengthening research potential in the education system is one of the key tasks of Social-Economic Development Strategy of Georgia “Georgia 2020.” The priorities set by the country ensuring the teaching/learning and development of all actors involved in all stages of education system further increase the role of specialists of the field of education and psychology, particularly, in creating, accumulating and transferring new knowledge in this sphere. In addition, educational psychology is one of the main driving forces of the education system, since the specialists employed in this sphere are oriented to teaching and motivation processes, development of teaching systems and methodology, as well as research and evaluation of these processes.
Considering these goals and labor market requirements, as well as based on the empirical and theoretical knowledge and experience existing at the university in the sphere of educational psychology, the purpose of the doctoral program is to train a qualified specialist in the field of educational psychology who will be equipped with thorough knowledge of the field, theoretical and empirical methods of obtaining and deepening this knowledge, as well as the skills of making relevant decisions based on accumulated information and planning adequate programs. Thus, the doctoral program aims at highlighting theoretical and practical aspects of educational psychology and training specialists to carry out scientific research about the issues that are especially important for our education system; deepening the received knowledge; developing key scientific skills; creating and generating new knowledge and information through learning modern methods and methodology of educational psychology and research.
The PhD program in educational psychology trains students not only to take positions at specific faculties in higher education system, but also as research specialists to work in educational systems, government or administrative agencies, as well as to hold senior positions. Ultimately, it necessitates the participation of highly skilled educational psychologists and research specialists equipped with relevant knowledge and skills in the learning process, as well as in defining and managing various components of learning and teaching.
Master’s or equivalent academic degree in social and political sciences, psychology or educational sciences (an applicant should have basic knowledge in psychology);
To have a B2 level language certificate for attesting competence in one of the European scientific languages (English, German or French);
Consent of an apparent scientific supervisor and program manager;
Interview with an applicant aimed to evaluate the motivation of learning, academic and professional achievements and communication skills
ა) ცოდნა და გაცნობიერება
- განათლების ფსიქოლოგიისა და კვლევის მიმართულებით არსებული თანამედროვე ტენდენციები, თეორიები, მიდგომების ღრმა და კომპლექსური ცოდნა;
- უახლესი ინფორმაცია განათლების ფსიქოლოგის კომპეტენციების, მოქმედების არეალისა და შესაბამისი სპეციფიკური ფუნქციების შესახებ;
- საქართველოს საგანმანათლებლო სისტემის, მისი თავისებურებების და პრიორიტეტების და სისტემაში განათლების ფსიქოლოგის სტატუსის ცოდნა;
- სამეცნიერო კვლევის მეთოდოლოგიის და დაგეგმვის ცოდნა; განათლების კვლევითი მიდგომების და ინოვაციური მეთოდების ცოდნა;
- სწავლების და შეფასების თეორიების ღრმა და სისტემატური ცოდნა და მისი კრიტიკული გაცნობიერება;
- ბავშვთა, მოზარდთა და ზრდასრულთა განათლებასთან დაკავშირებული ფსიქოლოგიური საკითხების ცოდნის თანამედროვე განათლებაში არსებულ პრობლემებთან მიმართებაში გააზრება და გაცნობიერება.
ბ)ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარი:
- აქვს განათლების ფსიქოლოგიის თეორიისა და პრაქტიკის ინტეგრირების უნარი; მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარი;
- აქვს განათლების ფსიქოლოგიის სფეროში არსებული პრობლემების შესტყვისი მეთოდოლოგიური მიდგომის და შესაბამისი კვლევის/შეფასების წარმოების უნარი; აგრეთვე, ინოვაციური კვლევის მეთოდების და ახლებური ანალიტიკური მიდგომების შემუშავების უნარი;
- შეუძლია დამოუკიდებლად აწარმოოს თეორიული ან გამოყენებითი კვლევა და პრაქტიკაში დანერგოს კვლევების საფუძველზე მიღებული ახალი ცოდნა;
- აქვს სამეცნიერო სტატიის წერის, კონფერენციის მასალების წარდგენის და კვლევითი ნაშრომის ანგარიშის წერის აკადემიური უნარ-ჩვევები, რაც აკმაყოფილებს დარგში დადგენილ საერთაშორისო (APA-ს) სტანდარტებს;
- შეუძლია მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება, საკუთარი პოზიციისა და ხედვის წარმოდგენა და მეცნიერული არგუმენტაცია;
- აქვს უნარი დამოუკიდებლად შეიმუშაოს და განახორციელოს კომპლექსური კვლევითი პროექტი განათლების ფსიქოლოგიაში და უხელმძღვანელოს მას;
გ) დასკვნის უნარი:
- შეუძლია ახალი ხედვებისა და მიდგომების და ემპირიული მონაცემების ანალიზის შედეგად გაკეთებული დასკვნის საფუძველზე ახალი ჰიპოთეზების შემუშავება.
- ფუნდამენტური და ემპირიული კვლევის პროცესში შეუძლია ჰიპოთეზების ვერიფიკაცია ან უარყოფა სანდო და ვალიდური მეთოდების და მეცნიერულად გამართული არგუმენტირების გამოყენებით;
- შეუძლია განათლების სფეროს სხვადასხვა ასპექტების რთული და წინააღმდეგობრივი მონაცემებისა და მიდგომების ანალიზი და აქვს ადეკვატური დასკვნის გამოტანის უნარი;
- აქვს რთული სამეცნიერო პრობლემების გადაჭრის, კრიტიკული ანალიზისა და მათი გადაჭრისათვის ეფექტური გზების შემუშავებისა და გადაწყვეტილებების მიღების უნარი;
- აქვს პრობლემის კვლევისა და განხილვის შედაგად მიღებული შედეგების ახლებური გააზრებისა და ინოვაციური ხედვის უნარი, რითაც საკუთარი წვლილი შეაქვს განათლების ფსქიოლოგიის დარგის განვითარებაში.
დ) კომუნიკაციის უნარი:
- აქვს პროფესორის ასისტენტობისა და კოლოკვიუმის საფუძველზე განვითარებული აქვს აუდიტორიასთან კომუნიკაციის უნარი, როგორც სწავლების ასევე საკუთარი მეცნიერული ნაშრომის პროზენტაციის თვალსაზრისით;
- შეუძლია დარგის ადგილობირვ და საერთაშორისო სპეციალსტებთან კომუნიკაცია; აქვს პროფესიული კომუნიკაციისათვის საჭირო უნარ-ჩვევები, როგორიცაა, პროფესიული კომუნიკაციის ნორმები, კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენება, მოხსენების/პროზენტაციის მიზანსა და აუდიტორიაზე გათვლილი გეგმის მომზადება და სხვ;
- განვითარებული აქვს სწავლისა და სწავლის სწავლის უნარები;
- შეუძლია პროფესიული და აკადემიური კარიერის გაუმჯობესების მიზნით საკუთარი უნარების თვითგანვითარება და ცოდნის გაფართოვება;
- აქვს განათლების ფსიქოლოგიისა და კვლევის მიმართულებთ უახლეს სამეცნიერო მიღწევებზე დაფუძნებული ახალი შეხედულებების გაცნობის უახლესი გზების/მეთოდების ათვისების უნარი;
- შეუძლია საკუთარი მეცნიერული ნაშრომის პრეზენტაცია და დაცვა, საერთაშორისო და ადგილობრივი სამეცნიერო სპეციალისტებისა და ფართო საზოგადოების წინაშე. ფლობს პრეზემტაციისა და დისკუსიის თანამედროვე მეთოდებსა და ტექნოლოგიებს.
ე) ღირებულებები:
- იცის და აცნობიერებს განათლების სფეროში მომუშავე სპეციალისტისათვის საჭირო ეთიკური სტანდარტებს;
- ეთიკური სტანდარტის ნორმების იცავს კვლევისა და შეფასების პროცესში, ასევე აკადემიური კომუნიკაციის და ნაშრომის პროეზენტაციისა და პუბლიკაციასთან მიმართებაში;
- აღიარებს თვალსაზრისთა მრავალფეროვნებას და იზიარებს განსხვავებების მიმართ შემწყნარებლობას;
- იცავს ობიექტურობის და მიუკერძოებლობის პრინციპებს;