![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
სადოქტორო პროგრამის დასახელება: კონფლიქტოლოგია
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: კონფლიქტოლოგიის დოქტორი
დადგენილების ნომერი №54355 (დანართი №257)
პროგრამის განმახორციელებელი ერთეული: სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი
პროგრამის ხელმძღვანელი: პროფესორი გუგული მაღრაძე, პროფესორი რევაზ ჯორბენაძე
სწავლების ენა: ქართული
სწავლების ხანგრძლივობა: 6 სემესტრი
სავალდებულო სასწავლო კომპონენტი 25 ECTS კრედიტი
არჩევითი სასწავლო კომპონენტი 5 ECTS კრედიტი
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
პროგრამის მიზანია:
მოამზადოს მოტივირებული და პასუხისმგებლიანი სპეციალისტები კონფლიქტების ანალიზის და მართვის სფეროში დარგის თანამედროვე თეორიული ცოდნისა და კვლევითი სიახლეების ინტეგრირებით;
გამოუმუშაოს დოქტორანტებს კონფლიქტების დარეგულირების სფეროში კრიტიკული აზროვნებისა და პროფესიული უნარ-ჩვევები, როგორიცაა: კონფლიქტების პრევენციის, მოლაპარაკებების წარმართვის, მედიაციის, ფასილიტაციისა და სხვა ალტერნატიული პრაქტიკული უნარ - ჩვევები;
ხელი შეუწყოს დოქტორანტებს კონფლიქტების მოგვარების და პრევენციის, მშვიდობის მშენებლობის და შენარჩუნების სფეროში სამეცნიერო კვლევების წარმოებისა და შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავებაში;
მოამზადოს დოქტორანტები სამეცნიერო-პედაგოგიური მუშაობისთვის, რათა მათ შეძლონ ერთი მხრივ, დარგის მომავალი სპეციალისტების მომზადება, ხოლო მეორე მხრივ, წვლილი შეიტანონ დარგისა და სოციუმის განვითარებაში პრაქტიკული საქმიანობით.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა
მაგისტრის ან მასთან გათანაბრებული აკადემიური ხარისხის ფლობა „კონფლიქტოლოგიაში“ ან სხვა სპეციალობაში
უცხოური ენის ცოდნა მინიმუმ B2 დონეზე (დადასტურება გამოცდით ან შესაბამისი სერტიფიკატით);
სავარაუდო სამეცნიერო ხელმძღვანელისა და პროგრამის ხელმძღვანელის თანხმობა;
სადოქტორო - კვლევითი პროექტის გეგმის (პროსპექტუსის) წარმოდგენა;
ზეპირი გასაუბრება სპეციალობაში (მათ შორის სადოქტორო კვლევითი პროექტზე - პროსპექტუსზე).
გასაუბრება სპეციალობაში არის 100 ქულიანი და წარმოადგენს აპლიკანტის საბოლოო შეფასების 100%-ს; საიდანაც 40 % არის პროსპექტუსის წონა, ხოლო 60 % კი - კონკრეტულად გასაუბრების, საიდანაც ვლინდება თუ რა ცოდნისა და უნარების მატარებელია აპლიკანტი.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
ცოდნა და გაცნობიერება:
კურსდამთავრებული:
კრიტიკულად და სიღრმისეულად აანალიზებს კონფლიქტების მართვის სფეროში უახლეს მიღწევებზე დამყარებულ კონცეფციებს და პარადიგმებს;
კრიტიკულად აფასებს და კომპლექსურად განაზოგადებს კონფლიქტების სფეროში არსებულ უახლეს თეორიებს და მიდგომებს ინტერდისციპლინური რაკურსით;
განსაზღვრავს დარგში უახლეს მიღწევებზე დამყარებული ცოდნის როლს, ახალი ცოდნის შეძენისა და ინოვაციური კვლევის მეთოდების დაუფლების მნიშვნელობას.
უნარები
კურსდამთავრებული:
დამოუკიდებლად გეგმავს, წარმართავს და უძღვება დარგთან დაკავშირებულ ინოვაციურ და საზოგადოდ, მეცნიერულ და გამოყენებით კვლევით საქმიანობას;
არჩევს საკვლევი სფეროსთვის ადეკვატურ კვლევით სტრატეგიას, მეთოდს და განმარტავს მოპოვებულ სამეცნიერო მონაცემებს;
შეიმუშავებს ახალი ცოდნის შექმნაზე ორიენტირებულ ახლებურ კვლევით და ანალიტიკურ მეთოდებსა და მიდგომებს;
ავითარებს ახალ იდეებს კონფლიქტოლოგიის დარგში უახლეს მიღწევებზე დამყარებული ცოდნის საფუძველზე სწავლა-სწავლების და პროფესიული საქმიანობის, მათ შორის კვლევის პროცესში;
შეისწავლის სიღრმისეულად მსოფლიოში მიმდინარე კონფლიქტებს და მათ გამომწვევ მიზეზებს, კრიტიკულად და სიღრმისეულად აანალიზებს მიმდინარე პროცესებს თანამედროვე კონცეფციების ჭრილში და შეიმუშავებს დარგისთვის შესაბამის რეკომენდაციებს;
წარადგენს დასაბუთებულ და არგუმენტირებულ დასკვნებს, როგორც წერილობით, ასევე ვერბალურად, მონაწილეობს თემატურ დისკუსიაში აკადემიურ და არაკადემიურ საზოგადოებისთან.
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
კურსდამთავრებული:
მოქმედებს პროფესიული ეთიკისა და აკადემიური კეთილსინდისიერების პრინციპების გათვალსიწინებით;
მონაწილეობას იღებს კულტურათა შორის დიალოგის მიმდინარეობის პროცესში და აღიარებს კულტურათა მრავალფეროვნებას;
კონფლიქტოლოგიის დარგის აქტუალურ საკვლევ საკითხზე დამოუკიდებლად, ავტონომიურობის მაღალი ხარისხით, აკადემიური და პროფესიული კეთილსინდისიერების პრინციპების დაცვით, გეგმავს და ახორციელებს კვლევით პროექტებს;
აკადემიური/პროფესიული საქმიანობისას წარმოადგენს ორიგინალურ მეთოდებს/მიდგომებს და საკუთარი წვლილი შეაქვს კონფლიქტოლოგიის დარგის განვითარებაში.
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები:
ვერბალური, ანუ ზეპირსიტყვიერი მეთოდი;
დისკუსია/დებატები – დოქტორანტთა ჩართულობის ხარისხისა და აქტივობის ასამაღლებლად, კრიტიკული აზროვნების (ალტერნატიული თვალსაზრისების გამოვლენა, არგუმენტებისა და კონტრარგუმენტების, შეფასების წარმოჩენა, ერთი თვალსაზრისის სხვადასხვა პოზიციიდან შეფასება, პრობლემის ანალიზისა და გადაჭრის ალტერნატიული გზების გამოვლენა/შეფასება) განსავითარებლად, კამათის კულტურის ჩამოსაყალიბებლად პროფესორი წარმართავს დისკუსიას და პერიოდულად ერთვება მასში;
წიგნზე მუშაობა - თეორიული მასალების (სალექციო და საპრეზენტაციო) დამუშავება;
წერითი მუშაობა - წერითი კოლოკვიუმების შესრულება, ესსეს დაწერა, საპრეზენტაციო ტექსტის, აგრეთვე, კვლევითი დავალების წერილობითი ფორმით მომზადება;
შემთხვევის ანალიზი (Case study) - კროსკულტურულ კვლევებზე დაყრდნობით ლექციაზე კონკრეტული კულტურალური შემთხვევების განხილვა; მეთოდთა სწავლებისას კონკრეტული კვლევების განხილვის საფუძველზე მეთოდის გამოყენებასთან დაკავშირებული სპეციფიკური ასპექტების რეფლექსია;
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება (PBL) - პრობლემის დასმა და გამოყენება საწყის ეტაპად ახალი ცოდნის მიღებისა და კონტექსტუალიზაციისთვის;
გონებრივი იერიში (Brain storming) - დოქტორანტებში შემოქმედებითი მიდგომის განსავითარებლად, კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით, რადიკალურად განსხვავებული აზრების, იდეების გამოვლენის, გენერირებისა და ვერბალიზაციის ხელშეწყობა.
ელექტრონული სწავლება (E-learning)
პროფესორის მიერ ერთი ან რამდენიმე მეთოდის გამოყენება ხდება სასწავლო-კვლევითი ამოცანის შესაბამისად.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
დასაქმების სფეროები
უპირველესად პროგრამა ამზადებს სამეცნიერო მკვლევარებს და სწავლების სხვადასხვა საფეხურის პედაგოგებს თავისი კომპენტენციის ფარგლებში;
რადგან მათ მნიშვნელოვანი წვლილის შეტანა შეუძლიათ ადგილობრივ და საერთაშორისო კონფლიქტების მოგვარებასა და პრევენციაში, შესაბამისად, შეუძლიათ იმუშაონ ყველა სფეროში, სადაც უაღრესად მნიშვნელოვანია კონფლიქტების პრევენცია, მოგვარება, მართვა (მაგ.: სამთავრობო, არასამთავრობო და კერძო ორგანიზაციები; ადგილობრივი თემი; სასწავლო დაწესებულებები და სხვა).